Wil je innerlijke rust?
Een positieve mindset?

Ik leer jou hoe je de controle terugwint over jouw gedachten en terug rust ervaart in je hoofd en in je lijf. Daarvoor combineer ik de meest effectieve methodes:

 

mindfulness –  meditatie – ademhalingstechnieken

Duurzaam stress verminderen door mindfulness, meditatie en ademhalingsoefeningen

Ik weet hoe het voelt: altijd maar opgejaagd zijn, je nooit meer kunnen ontspannen. Je piekert, het verleden spookt door je hoofd en je lichaam betaalt de rekening. Ondertussen heb je al zowat alles geprobeerd. Maar niets heeft echt geholpen.

Toch is er een oplossing. En die is veel makkelijker dan je denkt.

Ik leer jou hoe jij je hoofd en lichaam van stress bevrijdt en hoe je positiever kunt gaan denken. En dat gaan we doen met technieken die al heel lang, soms zelfs duizenden jaren, effectief gebleken zijn.

Je herkent jezelf in minstens een aantal van de volgende situaties:

  • Je blijft maar denken en denken, je hoofd staat altijd aan.
  • Je voelt je nooit meer ontspannen.
  • Je hebt last van angsten.
  • Je piekert enorm veel en kunt het ook niet stoppen.
  • Je ervaart mentale en fysieke uitputting.
  • Je nek- en schouderspieren voelen voortdurend gespannen.
  • Je hebt onverklaarbare lichamelijke klachten.
  • Misschien zit je zelfs al in een burn-out
  • Je ervaart een constant gebrek aan energie.
  • Je blijft maar hangen in een moeilijk verleden.
  • Je doorloopt keer op keer dezelfde schadelijke patronen.
  • Je twijfelt aan jezelf, wilt te veel pleasen en toont geen zelfrespect.

 

rust in je hoofd

Grote kans dat je ademhaling ontregeld is. En daardoor ben je vast gaan zitten in de stress. Juist leren ademen is daarom de allereerste stap. Dat zit zo:

de vicieuze cirkel van hyperventilatie

Stress zorgt dat je verkeerd ademt.

Verkeerd ademen activeert de stress.

Een vicieuze cirkel dus, waar je alleen uit geraakt door weer juist te gaan ademen.

Met mijn methode, een combinatie van pranayama (de ademhalingsoefeningen uit de yoga) en Buteyko (de beste ademtherapie tegen hyperventilatie) leer ik jou weer ademen zoals het moet: met de 3 L’en:

 

LICHT – LANGZAAM – LAAG

 

Maar ook je geest zit hopeloos vast. Hij is blijven hangen in een loop van negativiteit en focust voortdurend op het verleden en op de toekomst. Mindfulness brengt jou hier rust.

 

Met mindfulness en meditatie zul je je geest trainen om zich op het positieve te richten, om te focussen op dit moment, hier en nu, en om niet voortdurend over alles te oordelen.

 

Jouw weg naar rust start dus hier, en ik ga er jou stap voor stap in begeleiden.

Daarvoor bied ik zowel online programma’s aan als 1-op-1 trajecten bij mij thuis in Wevelgem.

Ik leer jou alles dat je nodig hebt voor dat nieuwe leven en ik ga samen met jou oefenen.

Hoe het werkt

juist ademen

Stap 1: Jij kiest waar je behoefte aan hebt: een online programma, of one-op-one-begeleiding bij mij thuis, in de vorm van losse sessies of een traject.

Stap 2: Je leest alle informatie goed door, maakt je keuze en schrijft je via de website in voor een online programma of contacteert me.

Stap 3: Je gaat direct aan de slag met je online programma of ik geef jou een eerste afspraak.

Stap 4: Je ervaart eindelijk weer rust in je hoofd.

Mijn aanbod

Online programma’s

of one-on-one trajecten en losse sessies bij mij thuis in Wevelgem

Online programma

De adem reset

de adem reset

Online programma

ZEN

Zen

Traject one-on-one

Rust in je hoofd

rust in je hoofd

Sessies one-on-one

Leren mediteren

geleide meditatie

Succesverhalen

Eindelijk rust en nieuwe energie na mijn burn-out

Door mijn burn-out ben ik op zoek gegaan naar iets dat me tot rust kon doen komen, ik wilde oefeningen die ik ook thuis kon toepassen en die me hielpen bij mijn herstel.

Zo ben ik bij Eveline van Flow with Life terechtgekomen en dat bleek een heel goede keuze. Eveline geeft met passie haar kennis door, de ademhalingsoefeningen, mindfulness- en meditatieoefeningen en andere technieken om rust te vinden worden allemaal heel mooi aangeleerd zodat dit echt haalbaar is om thuis verder te doen. Ik voelde me ook direct op mijn gemak bij haar. Het is zeker een aanrader!!!

Lindsey

Dankzij Eveline kreeg mijn leven een compleet andere wending.

Voordat ik de trainingssessies bij Eveline volgde, was ik op zoek naar rust. Ik was emotioneel onstabiel, zat vol ergernissen en piekerde er maar op los. Dit nam zoveel energie van mij dat ik nog verder van mezelf vervreemdde. Tot ik op een dag Eveline ontmoette. Er volgden elke week sessies van een uur,waarin op een heel rustige en aangename manier werd uitgelegd hoe je verschillende tools in je leven kan gebruiken om innerlijke rust te bekomen. Het was ongelooflijk hoe ik dag na dag een echte transformatie voelde. Het lijkt alsof ik de ratrace waar ik dagelijks in leefde achter mij heb gelaten en ik kan eindelijk omgaan met stress. Alles wat Eveline me aangeleerd heeft, werd ook met zo veel liefde gegeven. Op elk vlak ben ik een beter mens geworden en ik ken mezelf nu door en door. 

Ik raad de trainingen aan iedereen aan want dat is een van de beste investeringen die ik in mijn leven gedaan heb. Eveline, bedankt dat jij mijn pad kruiste, want je hebt mijn leven een compleet andere wending gegeven.🙏

Mario

Een training van onschatbare waarde

Ik volgde bij Eveline de training ‘Je tweede leven’. De sessies, met mindfulness, meditatie en yogatherapie waren voor mij van onschatbare waarde. Ze leerden me omgaan met mijn emoties, met mijn stress en angsten. Ook voelde ik me meteen op mijn gemak dankzij de toegankelijkheid van de sessies en van Eveline zelf.

Het grote en diverse aanbod aan oefeningen gaf me bovendien de vrijheid om te kiezen wat het beste bij me paste en wat ik thuis kon verder inoefenen. Met veel enthousiasme legde Eveline ook de filosofie achter bepaalde oefeningen uit, wat het geheel nog boeiender maakte.

In het kort: ik zou het zeker aanbevelen aan iedereen die zijn of haar connectie met zijn lichaam wil herstellen en die op zoek is naar rust. Eveline straalt niet alleen empathie uit, maar je voelt ook duidelijk haar passie en toewijding om te helpen.

Febe

Hoi, ik ben Eveline,

En ik begrijp precies wat je doormaakt. Ik ben er ook geweest. Daarom ben ik zo blij jou te kunnen helpen met mijn one-on-one trajecten en online programma’s die jou leren hoe je weer echt ontspant en rust ervaart in je hoofd.

 

De meeste mensen die bij mij komen, hebben al zowat alles geprobeerd om rust te vinden. Niets heeft geholpen. En dan ineens kan ik hen toch die oplossing bieden. Daarmee realiseer ik hun grootste droom: een hoofd in rust, een ontspannen lichaam en een positievere mindset.

 

Veelgestelde vragen

Waarom is de methode van Flow with Life zo efficiënt?

Praten helpt niet bij stress en angsten. Deze symptomen ontstaan namelijk in het meest primitieve deel van onze hersenen, ons reptielenbrein. En dat deel van ons brein begrijpt geen taal. Het spreekt de taal van het zenuwstelsel. Het is dan ook daar dat je aan de slag moet gaan. In de eerste plaats met je ademhaling, maar ook door mindful contact te maken met je lichaam en door daarna deze mindfulness uit te breiden naar je mindset.

Voor wie zijn de trajecten en online programma's van Flow with Life geschikt?
  • Voor iedereen die last heeft van stress en angsten en het gevoel heeft zich nooit meer te kunnen ontspannen.
  • voor iedereen die bereid is elke dag wat tijd te spenderen aan het oefenen met zijn ademhaling, met mindfulness en meditatie
  • Voor iedereen die al alles geprobeerd heeft en nooit tot een blijvend resultaat kwam.
  • Voor iedereen met onverklaarbare lichamelijke klachten of klachten waarvan hij weet dat ze door stress veroorzaakt worden.
  • Voor iedereen die heeft ondervonden dat eindeloos praten over onverwerkte emoties het alleen erger maakt.
Ik heb al ademhalingsoefeningen geprobeerd, maar het hielp niet. Heeft het nog zin om opnieuw te proberen?

Er zijn heel wat soorten ademtherapie en niet elk soort ademhalingsoefeningen is voor iedereen geschikt. Ik ben zowel opgeleid als pranayama breathwork instructor als Buteyko ademtherapeut. Ik bekijk samen met jou hoe je ademt bij de start en ik pas de oefeningen aan volgens wat jij nodig hebt.

Hoe helpt mindfulness bij het verminderen van stress?

Mindfulness helpt jou bij het verminderen van stress op verschillende manieren.

Ten eerste zul je leren om weer te leven in het hier en nu. De meeste stress wordt veroorzaakt doordat je met je hoofd in het verleden blijft hangen of al naar de toekomst kijkt. Je piekert over wat gebeurd is of bent angstig voor wat nog komt.

Op de tweede plaats leert mindfulness jou om niet langer over alles te oordelen. Je leert aanvaarden dat de dingen zijn zoals ze zijn en dat dit oké is.

Door mindfulnessoefeningen ga je ook een open en nieuwsgierige geest ontwikkelen. Je gaat niet meer zomaar op automatische piloot leven, maar bewuster een antwoord bieden op wat is.

Ga ik ook leren om minder emotioneel te zijn?

Emoties maken deel uit van ons mens-zijn. Ze zijn een natuurlijke reactie op onze gedachten en op wat ons overkomt. Ze hebben ook een functie en moeten dus ervaren worden. 
Maar we mogen ook niet in onze emoties verdrinken, er blijven in hangen.

Ik leer jou hoe je je emoties op een gezonde manier verwerkt met een methode uit de mindfulness, aangevuld met ademhalingstechnieken.

Ik sta wat weigerachtig tegenover meditatie. Kun jij me dan helpen?

Veel van mijn cliënten hebben bij aanvang hun twijfels over meditatie. Ze denken dat het niets voor hen is omdat ze het als zweverig zien.

Meditatie is nochtans net het omgekeerde. Het brengt ons met beide voeten stevig op de grond en het biedt een manier om aan ons zweverige hoofd te ontsnappen, aan die gedachten die ons oncontroleerbaar lijken te belagen.

Doordat meditatie zo waardevol is om rust te creëren in ons hoofd, is het zeker de moeite waard te zoeken naar de meditatie die bij jou past. En elke keer weer vinden mensen wel een meditatie die voor hem of haar geschikt is.

Zijn de ademhalingsoefeningen moeilijk om te leren?

Nee, de ademhalingsoefeningen zijn zeker niet moeilijk om te leren. Iedereen kan ze doen, zelfs een kind.

De Flow Notes. Om niets te missen.

10 effectieve technieken voor meer rust in je hoofd

Voel je je voortdurend overweldigd? Heb je last van stress, misschien ook wel van angsten? En ervaar je daardoor ook fysieke klachten?

 

Download dan mijn e-book. In 17 pagina's geef ik jou een waaier aan oefeningen om eindelijk weer rust te gaan ervaren in lichaam en geest.

Heel leuk dat je mijn e-book wilt ontvangen. Je krijgt het zo meteen in een mail. Check zeker ook je spam.

Pin It on Pinterest